onsdag 27 juni 2007

Regn, regn, regn

Regnet vräker ner utanför köksfönstret. Ren tvätt ligger i högar i vardagsrummet och väntar på att bli vikt och inlagd i garderoben. Smutsig tvätt blir ren i tvättstugan. Diskmaskinen brummar i bakgrunden. Prinsen ligger och sover sin förmiddagslur i vår säng. Kaffet är på.
Själv sitter jag fortfarande i morgonrock trots att jag varit vaken i snart tre timmar. Några delar av morgonens SvD ligger fortfarande olästa på köksbordet. Förhoppningsvis hinner jag ögna igenom dem innan sonen vaknar och vill ha lunch.

I eftermiddag kommer M hit med sin lilla Signe. Vi ska frossa i nybakta scones, marmelad och gott te. Jag har hittat ett te som passar sådana här dagar. "Heta stunder" heter det och är kryddigt och pepprigt. Perfekt om man som jag vill ha mjölk i.

En skön onsdag - regnet till trots.

1 kommentar:

Yogamamma sa...

ja, verkligen, en skön onsdag blev det. Regnet och öronen till trots. Och urgoda scones, smakrikt te och förträffligt smaskig ost och marmelad.
Vi kommer imorgon igen :)